Časté otázky
Akým ochoreniam sa venuje nemocnica SANOM?
Kto môže požiadať o prijatie do SANOMu?
(obvodný lekár, neurológ, ortopéd)
2. Oddelenie nemocnice, kde je pacient hospitalizovaný (neurologické, ortopedické, traumatologické, neurochirurgické)
3. Samoplatca, pokiaľ má aktuálnu zdravotnú dokumentáciu od obvodného lekára, resp. prepúšťaciu správu z nemocnice.
Vo všetkých troch prípadoch treba vyplniť a poslať ŽIADOSŤ O HOSPITALIZÁCIU V SANOMe na e-mail: prijempacientov@sanom.sk .
Je nutné pri ambulantnom vyšetrení alebo hospitalizácii očkovanie proti COVID 19 alebo potvrdenie o teste?
V nadväznosti na Usmernenie MZ SR zo dňa 26.4.22 k spôsobu testovania pacientov v podmienkach ambulancií nemocníc platia nasledujúce pokyny:
Indikácia na testovanie pacienta v ústavnom zdravotníckom zariadení je plne v kompetencii lekára PZS, v ktorom sa uskutoční zdravotný výkon.
Indikácia na testovanie má byť určená najmä na základe existujúcich klinických príznakov, respektíve od závažnosti plánovaného zdravotného výkonu. V prípade ak PZS test vyžaduje, vykoná takéto testovanie priamo vo svojom zdravotníckom zariadení.
V prípade príznakov respiračného infektu si musí pacient dohodnúť náhradný termín.
Je liečba v SANOMe hradená poisťovňou?
Poistencom Unionu je preplácaná komplexná zdravotná starostlivosť po akútnej cievnej mozgovej príhode, po úrazoch a pooperačných stavoch so závažnou neurologickou symptomatológiou. Hospitalizácia podlieha schvaľovaniu revíznym lekárom Unionu.
Aký je postup požiadania o prijatie do SANOMu?
Je nutné oznámiť, ak nemôžem v daný termín nastúpiť do SANOMu?
Určite áno, telefonicky na +421 2 3212 3903, alebo na e-mail: prijempacientov@sanom.sk .
Ako sa dostanem do SANOMu?
- Vlastnou dopravou.
- Ak je nutný dovoz sanitkou, treba požiadať ošetrujúceho lekára o sprostredkovanie.
Akí pacienti sú vhodní / nevhodní pre prijatie do SANOMu
Aké opatrenia ohľadne COVID 19 musím počas pobytu v SANOM dodržiavať?
PODMIENKY PRIJATIA OHĽADNE COVID 19 sú popísané na formulári ŽIADOSŤ O HOSPITALIZÁCIU V SANOMe. Počas pobytu v SANOMe je nutné dodržiavať zásadu R-R-R (Rozostupy – Rúška – Ruky umývať) + riadiť sa pokynmi personálu. Usmernenie pre návštevy sa riadi aktuálnou epidemickou situáciou.
Čo si mám priniesť pri hospitalizácii v SANOM?
A. Dokumenty:
1. Originál formuláru ŽIADOSŤ O HOSPITALIZÁCIU V SANOMe podpísaný zasielajúcim lekárom
2. Preukaz totožnosti (pas u cudzincov)
3. Preukaz zdravotnej poisťovne
4. Prepúšťaciu správu (pacient zaslaný z nemocnice), poukaz/výmenný lístok (pacient zaslaný obvodným lekárom).
5. Interné vyšetrenie nie staršie ako 14 dní (popísané vo formulári ŽIADOSŤ O HOSPITALIZÁCIU V SANOMe)
6. Ďalšiu dôležitú zdravotnú dokumentáciu
7. Dokumenty týkajúce sa COVID 19 podľa PODMIENKY PRIJATIA OHĽADNE COVID 19 – popísané vo formulári ŽIADOSŤ O HOSPITALIZÁCIU V SANOMe
B. Pravidelne užívané lieky na celú plánovanú dobu hospitalizácie v SANOMe (môžu byť predpísané na e-recept)
C. Zdravotné pomôcky (okuliare, naslúchací aparát, protézy, ortézy, palice, barle, vozík)
D. Oblečenie (pyžamo, župan, papuče, domáci úbor, tenisky na suchý zips, gumenné šlapky)
E. Elektronické prístroje (mobil, tablet, nabíjačka) + knihy, časopisy
F. Hygienické a holiace potreby
G. V prípade vodoliečby je potrebné v rámci aktuálnych opatrení používať vlastný uterák
Môžem si objednať nadštandard (samostatnú izbu) ?
Áno, pre bližšie informácie volajte +421 2 3212 3900 alebo napíšte na prijempacientov@sanom.sk.
Ako mi bude zabezpečené, ak budem potrebovať špeciálnu zdravotnú starostlivosť?
Ako mi bude zabezpečená diéta?
Vaše dietne požiadavky je nutné špecifikovať vo formulári Žiadosť o hospitalizáciu v Sanome. Nutnosť prípadných korekcií oznámte lekárovi pri príjme.
Je možnosť v SANOMe fajčiť?
Sú možné návštevy príbuzných v SANOMe?
Pokiaľ to epidemiologická situácia dovolí, návštevné hodiny nájdete TU.
Je možnosť počúvať v SANOMe hudbu, rozhlas, sledovať TV?
Mimo tohto času je potrebné brať ohľad na ostatných spolupacientov.
Je možné v SANOMe pripojiť sa na internet?
Áno, vo všetkých priestoroch SANOMu je bezplatná Wi-Fi.
Sú možné vychádzky / priepustky počas pobytu v SANOMe?
Ako sa dostanem zo SANOMu domov/do zariadenia, v ktorom sa zdržujem
- Vlastnou dopravou.
- Ak je nutný dovoz sanitkou, treba požiadať ošetrujúceho lekára o sprostredkovanie.
Kde môžem získať ďalšie informácie o SANOMe?
Telefonicky na +421 2 3212 3900 alebo e-mailom na recepcia@sanom.sk.